Omistan Porsche Juniorin vm 1959 ja Superin vuodelta 1960. Junior on entisöity ja sillä ei töihin ole asiaa.
Viimme syksynä Hyvinkään näyttelyn jälkeen ja ennen sitä oli käyntiin lähtö heikkoa. Keväällä purin moottorin ja kaksi ylimmäistä männänrengasta poikki. Ylempi rengas muutaman sentin pätkinä. Jouni Punto hankki ylikoko mäntiä 4 kpl. ( superiin 3 ) ja yläpään tiivistesarjoja. Moottorin kasasin Heinäkuussa ja savut lähti ensi yrittämällä.Kannen kiristin 5.5 kpm. ( n. 6 ). Ylävälyksen sylinteriputken yläpinnasta männän päähän 1.1 - 1.2 mm. ( ohje 0,9 - 1,1.) Venttiilivälykset 0,25.
Kone lähtee yhdellä startin pyörytyksellä käyntiin ja varmaan lähtisi veivin kanssakin, niin nöyrä siitä tuli. Veto on hyvä ja öljyvuodotkin tuli kuriin. Jossain vaiheessa on superin vuoro ehkä eläkepäivinä. Superi on rengastettu 1995 ja lähtee vielä käyntiin yli kymmenen asteen pakkasesta. Sylinterikansi kannaattaa oikasuttaa aina remonttie yhteydessä. Syytä renkaiden katkeamiseen olen miettinyt, yksi varmaan väljät rengasurat, kone rengastettiin 90 luvulla. Eetteriä kone ei ole saanut ja porschelle ei saa eetteriä antaakkaan. Tai ylävälys on ollut liian tiukka.
Kertoi Pekka Talja