Logo

Tietoja

Tervetuloa, Vieras
Username: Password: Muista minut

AIHE: Muutama tekniikka kysymystä tyhmältä...

Muutama tekniikka kysymystä tyhmältä... 9 vuotta 1 kuukausi ago #60

  • Hebster52
  • Hebster52's Avatar
  • POISSA
  • Junior Boarder
  • Viestit: 20
  • Karma: 0
Aluksi ihmettelen jalka kaasupolkimen toimintaa?? Onko tämä oikeesti vakiovaruste? Tuntuu hankalalta ylettyä... :cheer:
(Valkoinen nuoli)


Seuraavaks, mikä tuohon mustan nuolenosoittamaan tulee?
Se on kaasuvivuston jatkeena...


Ja mikä tulee tuohon vihreään nuolen osoittamaan käyrään?



Ja mikä mahtaa tulla tuohon edellisen kuvan keltaisen nuolen osoittamaan vipuun?

Sitten viimeisenä ihmettelen noiden pakosarjan kulmarautoja. Olen nähnyt joissain kuvissa missä on jäähdytysilman ohjauspelti pakosarjan ja polttoaine putkien välisssä mutta nuo kulmaraudat ovat niin korkeat että jos noihin asentais vastaavaa peltiä se tulis putkien yläpuolelle... (Punainen nuoli)

Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs: Muutama tekniikka kysymystä tyhmältä... 9 vuotta 1 kuukausi ago #61

  • MX1K
  • MX1K's Avatar
  • POISSA
  • Administrator
  • Viestit: 30
  • Thank you received: 4
  • Karma: 0
Tälläi ehtoolla silmät votkahuuruista sumeena vastailen, katotaan josko myöhemmin saan täydennettyä! :whistle:

Kaasupoljin kyllä on vakiovaruste! Uutena se on vain ollut hivenen erilaisessa kuosissa mitä kuvasta päätellen näyttää olevan nyt! ;) Eli kaasun(SYÖTTÖJEN, sanoo konemies!) ollessa tyhjäkäynnillä kuuluu jököttää n. 10cm astinlaudan pinnan yläpuolella. :dry:

Syöttövivustojen tilpehööreihin en ota kantaa ennen tarkempaa tutkimusta.

Hydrauliikkablokista törröttävää kulmamuhvia veikkaisin hydrauliikan ulosotoksi. (jälkiasennus) Suosittelen tulppaamista ennen käyttöä. :)

Hydrauliblokin paakiin tulevista jutuista en kommentoi toistaiseksi.

Kulmaraudat on tosiaankin siihen ilmanohjauspeltiin. Ja kyllä sen kuuluu tulla ruiskutusputkien yläpuolelle, pitää vain huolen ettei sotke konepeltiä. :)

Näyttää kaipaavan painepesuria, teräsharjaa ja vähän uutta maalia tuo. :dry: Vai meinasitko pitää ulkoisesti "alkuperäisessä" kuosissa? :)
Star 219 -60
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs: Muutama tekniikka kysymystä tyhmältä... 9 vuotta 1 kuukausi ago #63

  • Hebster52
  • Hebster52's Avatar
  • POISSA
  • Junior Boarder
  • Viestit: 20
  • Karma: 0
Ok. Kiitti!

Mahtaisko tuosta jälkiasennus muhvista olla mahdollista otta hytikkaa esim. etukuormaajaan tms? ;)

Juu, pikkasen on patinaa... Hieman jakomielisenä kun olen välillä olis kiva säilyttää nyky kuosissa mutta toisaalta täysin uudelleen maalattuna kelpais kyllä myös tyylitellä "punaisella Porschella".. Kyllä se todennäköisesti kesän aikana saa tuore maalipinta.. ;)

Tässä vaiheessa nyt ekaks tekniikka kuntoon. Sit kun kaikki pelaa voin keskittyä viimeistelyyn.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs: Muutama tekniikka kysymystä tyhmältä... 9 vuotta 1 kuukausi ago #64

  • MX1K
  • MX1K's Avatar
  • POISSA
  • Administrator
  • Viestit: 30
  • Thank you received: 4
  • Karma: 0
Uskoisin jotta siitä saa ulosoton.
Kyliltä vaan kuultuna että Wanhoja supereita vaivaa sellanen että ei ole vipua ulosotolle erikseen että löytyy (joko tehtaanlaisena??!?! tai kyläsepän tekosena) sellasta lukitusrautaa nostolaitteeseen että ei pääse nousemaan ja antaa täyden paineen ulosotolle. (oman järjen mukaan nostolaite yläasennossa aiheuttaa saman efektin, tosin menee pari litraa öljytilavuudesta hukkaan)

Parikin vuotta vierähtää kaverin kanssa helposti ennen kun on kaikki pikkuviat ja vanhuuden vaivat ilmennyt ja korjattu, sitten voi loppusilauksen sutia päälle!
Miksei porssea saisi maalata? Maalataanhan talojakin, mätänee rautakin jossei ole maalia päällä!
Star 219 -60
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs: Muutama tekniikka kysymystä tyhmältä... 9 vuotta 1 kuukausi ago #65

  • Hebster52
  • Hebster52's Avatar
  • POISSA
  • Junior Boarder
  • Viestit: 20
  • Karma: 0
Lisää... Yritin kytkeä startti suoraan akkuun tänään. Ajattelinko väärin?

Laitoin miinus runkoon ja plussan kytkin tuohon liittimeen startin solenoidiin jossa on toi kaapeli punaisella?

Kipinöi kun tein niin.. Olin kuvitellut silleen että plussa suoraan siihen ja sit "jumpstarttaa" tuohon pieneen messinkiseen liittimeen? Mutta niin pitkälle en tosiaan päässyt kun kipinöi jo plussaa kytkiessä...

Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vs: Muutama tekniikka kysymystä tyhmältä... 9 vuotta 1 kuukausi ago #67

  • MX1K
  • MX1K's Avatar
  • POISSA
  • Administrator
  • Viestit: 30
  • Thank you received: 4
  • Karma: 0
Ihan oikein olet tuon kytkennän ymmärtänyt.

Vaikuttaa siltä että joko sulla on solenoidi joko kokonaan jumissa, tai sitten on koskettimet palanut aikanaan kiinni sisältä. Tai sitten on maavuotoa, joka voi aiheutua ruosteesta, eristeiden hiiltymisestä taikka ylenpalttisesta kosteudesta solenoidin sisällä.

Suosittelen kirvottamaan koko solenoidin ehjänä startista ja menemään tuvan pöydän viereen sen kanssa. Varovasti purkaa koko paketti ja siivota+pestä+kuivata koko härveli sisältä ja päältä, jos koskettimen kärjet saa hollille siististi niin niistä voi krapsia moran hamaralla suurimmat "kuonat" pois tai varovasti pikkusen viilaa näyttää, älä kuitenkaan yritä viilailla "kiiltäväksi" asti ettei mene säädöt ketuiksi.

Sieltä sitten saattaa löytyä sisältä yhtä sun toista, elä hukkaa jousia. :)
Star 219 -60
Viimeksi muokattu: 9 vuotta 1 kuukausi ago Kirjoitti: MX1K.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Time to create page: 0.105 seconds
Toteutus: Kunena foorumi